במציאות עסקית חדשה: איך להקים ולתחזק חנות אונליין באינטרנט?

תחום השיווק והמכירות ברשת האינטרנט עלה ופרח רבות בשנים האחרונות, עוד בטרם ימות הקורונה, כאשר יותר ויותר משווקים ובעלי עסקים למדו את השוק והבינו את המגבלות במכירה תחת מגבלות לוקליות לעומת הפוטנציאל האינסופי למעשה הגלום בשיווק ומכירות אונליין בכל שעה, ללא תלות במשתנים דוגמת שעות עבודה, כוח אדם, מיקום גאוגרפי וכו’.

משבר הקורונה הביא גם את אחרוני העסקים המבקשים לשרוד ולהצליח “לקפוץ” על העגלה הדיגיטלית, כאשר עליהם כיום לגשר על הפער בין ההבנה והרצון ליישום בפועל. בדיוק עבור כך, ניסינו לרכז במאמר את הנקודות המרכזיות החשובות שצריך להכיר כל בעל עסק המעוניין להקים חנות אינטרנטית שתייצר עבורו מכירות ברשת.

ראשית, למי מיועדת חנות אינטרנטית?

חנות אינטרנטית יכולה לספק מענה דיגיטלי מעולה, הן בימי קורונה והן בימות שגרה, לעסקים אשר משווקים מוצרים רבים מכל סוג, כך למשל חנויות ספרים, חנויות צעצועים, חנות משקאות ואלכוהול, חנות רהיטים, חנות מוצרים לבית, גלריות לאומנות ועוד מגוון רחב של מוצרים בעלי ביקוש בקרב ישראלים לאורך כל ימות השנה.

חנות אינטרנטית שתמכור עבורך – מאיפה מתחילים?

לפני הכל, חשוב לבחור בגורם מקצועי מצוין שיוביל את הליך הקמת החנות ברשת. בין אם מדובר במעצב ומפתח אתרים או חברה לבניית אתרים אשר מתמחה בעיצוב ופיתוח חנויות אינטרנטיות, אשר יוכלו לסייע ולכוון את הקונספט הנדרש לאתר בשלב התכנון, וכמובן לתכנת חנות וירטואלית מאובטחת אשר תספק חוויית משתמש נוחה ומזמינה וכן תעניק את המענה המלא לכל אספקט שיווקי נדרש.

במקביל לתכנון ופיתוח החנות האינטרנטית, על בעל העסק להיערך כנדרש ולספק מענה בטרם העלייה לאוויר במספר אלמנטים מרכזיים עליהם יתבסס כל הליך המכירה אונליין באתר:

  1. מוצרים – בשונה מחנות פרונטלית פיזית בה המבקרים מסתובבים ומתרשמים בעצמם מן המוצרים, בחנות אינטרנטית יש צורך לספק לגולש את חוויית הביקור האידיאלית באמצעות תמונות איכותיות של כל מוצר לצד מידע נלווה רלוונטי. לצורך הדוגמא, במידה ומדובר בפרטי נוי וריהוט יש חשוב להציג מידות מדויקות של כל פריט וכן צילומים איכותיים ממספר זוויות ותחת תאורה אופטימלית. בחנויות לממכר מוצרי מזון / משקאות, לדוגמא חנות יינות, חשוב לציין את שם היצרן ופרטים מרכזיים דוגמת אחוזי האלכוהול, לאיזה קטגוריה משתייך המוצר וכו’.
  2. תמחור – במקרים מסוימים התמחור ברשת עשוי להיות שונה מהתמחור הקיים בחנויות הפיזיות, וזאת בהתאם לאופי המוצר, הצורך באחסון ובתחזוקה ועוד מרכיבים רלוונטיים. לרוב חנויות אינטרנטיות שאינן מחזיקות בחנויות פרונטליות במקביל וחוסכות בעלויות תחזוקה וכוח אדם, יוכלו להציע מחירים אטרקטיביים מעסקים המשלבים בין השניים. חשוב לערוך סקר שוק מקדים בתחום המסחר האמור ולבצע תמחור בהתאמה באתר החנות שלך.

 

  1. אפשרויות תשלום – ברכישה אינטרנטית נדרש פתרון תשלום מאובטח, כאשר הפתרון הנוח ביותר הוא מערכת סליקה. באמצעות מערכת סליקה יוכלו הלקוחות לשלם במהירות באמצעות כל סוגי כרטיסי האשראי, כאשר בעל החנות יקבל את הכסף לחשבון בתדירות אשר עליה סוכם מראש, בניכוי עמלת סליקה מוסכמת. מומלץ לערוך השוואה בין חברות הסליקה השונות, על מנת להפחית בעמלות ולזכות לשירות ולתנאים הטובים ביותר.

 

  1. פתרונות שילוח – בטרם המעבר למתן שירותי סחר מרחוק יש לבחון את אפשרויות המשלוחים הקיימות, אל מול חברות השילוח. חשוב להתייחס להתחייבות ללוחות זמנים, תנאי השינוע, צורך בקירור, הובלות מיוחדות ואלמנטים רלוונטיים נוספים, על פי אופי המוצר. יש לקבוע את עלות המשלוחים ולקבל החלטה לגבי הטלת העלות על הלקוח באופן מלא או חלקי, או לחילופין גילום עלות המשלוח בעלויות המוצרים.